San Francisco ma w ofercie jedną najfajniejszych atrakcji linię tramwajową F na odcinku Castro - Market Street - Fishermas Wharf, którą obsługują wyłącznie zabytkowe wagony. Są to głównie wagony typu "PCC" (Presidents' Committee Car), opracowane w latach 1929-36 przez zespół pod kierunkiem prezesów przedsiębiorstw komunikacyjnych, które poszukiwały rozwiązań technicznych mogących uratować tramwaj w obliczu konkurencji samochodu.
Linię F, otwartą w 1995 r., urządzono wg formuły zakładającej użycie autentycznych wagonów, a nie replik. Teraz jest około 60 wagonów, głównie sprowadzonych z Filadelfii i Newark; wagony filadelfijskie wymagały konwersji z rozstawu szerokiego. Pomalowane są one w różne barwy odnoszące się do miast używających kiedyś PCC - albo miast "tramwajowych" mających specjalne stosunki z San Francisco (np. barwy Zurychu ma belgijski PCC itd). Jest też jedenaście wagonów "Peter Witt" sprowadzonych z Mediolanu, które powstały w 1928 r. i później. Spotkać można też inny "kultowy" wagon z USA - pochodzący z St Charles Avenue Line w Nowym Orleanie.
Tramwaje te służą jako zwykły środek transportu miejskiego i cena za przejazd jest według cennika MUNI - 1.50 USD lub Bilet miesięczny.
Tramwaje te służą jako zwykły środek transportu miejskiego i cena za przejazd jest według cennika MUNI - 1.50 USD lub Bilet miesięczny.