Na budowę tamy potrzeba było 2,5 mln m³ betonu, co wystarczyłoby na wybudowanie dwupasmowej autostrady z San Francisco do Nowego Jorku, oraz potrzeba było 8,2 mln ton kamieni. Zapora ma w sobie tyle stali co Empire State Building oraz jest tak gruba i wytrzymała, że nie musiała by być zakrzywiona i tak by wytrzymała napór wody. Zapora Hoovera jest drugą co do najwyższych zapór w kraju i 18 z najwyższych na świecie. Woda zasilająca hydroelektrownię wytwarza 4 miliardy kilowatogodzin rocznie a jej maksymalna moc wynosi 2080 MW. Tak ogromna moc zasila ogromne Las Vegas i okolice, a duża część wytwarzanej energii jest przesyłana przez 428 km do Los Angeles oraz południowej Kalifornii. Po środku zapory znajduję się linia graniczna między Nevada i Arizoną z umieszczonymi tabliczkami informacyjnymi i zegarami pokazującymi aktualny czas w danym stanie (od listopada do marca jest jedna godzin różnicy - i można przywitać Nowy Rok dwa razy :).
Osoby odwiedzające to miejsce mogą zaparkować samochody w ogromnym piętrowym płatnym garażu po stronie Nevady albo na darmowych punktach widokowych po stronie Arizony co jest znacznie lepszym rozwiązaniem. Tamę można zwiedzać też wewnątrz i wystarczy zjechać ruchomymi schodami do Visitor Center, gdzie za 30$ można udać się na wycieczke.
Nowy most się przyda, bo po atakach z 11 września władze federalne wycofały z Zapory Hoovera tranzyt ciężarówek i ustawiły przed wjazdem punkty kontroli co powoduje ogromne korki (większe samochody, Busy i Vany są drobiazgowo sprawdzane, bywało, że musiałem wyjmować wszystkie walizki i pokazywać zawartość!). Przeprawa ma mieć 600 metrów długości. Jego potoczna nazwa to Hoover Dam Bypass. Proponowaną nazwą jest Mike O'Callaghan-Pat Tillman Memorial Bridge (pierwszy był gubernatorem Nevady, drugi graczem futbolu amerykańskiego w Arizonie, który poległ na wojnie w Afganistanie). Odległość mostu od zapory wynosi 490 metrów. W przyszłości turyści będą mogli zaparkować przy moście i zwiedzać go. Zapory nie zobaczą jednak kierowcy przejeżdżający mostem. Most ma kosztować łącznie 240 milionów dolarów, a jego ukończenie planowane jest w tym roku.
Hoover Dam |